O sarbatoare a gandurilor frumoase...
Sociologia Opiniei Publice- sistem conceptual si metodologia cercetarii
O noua carte a fost lansata în martie 2006, "Sociologia opiniei publice: sistemul conceptual si metodologia cercetarii" al carei autor este D-l Prof. univ. dr. Stefan Buzarnescu. Festivitatea de lansare a celiu mai complex trata de opinie publica a avut loc în cadrul Universitatii de Vest din Timisoara. Au luat cuvântul personalitati de o marca incontestabila printre care doamna prof. Mihaela Iovanescu, redactor al Editurii de Vest, conf.univ.dr. Livia Vasiluta, sef al Catedrei de Sociologie si Antropologie din cadrul UVT, prof.univ.dr Lucian Ionica, director TVR Timisoara, oameni din presa timisoreana, realizatori de emisiunii tv.
"Aceasta carte, Sociologia Opiniei Publice, este un produs finit care va ramâne un reper axiologic într-un peisaj cultural tot mai agresat de nonvalori. Cu aceasta carte, domnia sa, ne transmite, pe cale benefica, mesajele sale nu numai acum, ci si pâna acum si de azi înainte. Nu numai specialistul si cercetatorul în domeniu, ci si profanul îsi poate gasi în aceasta carte sursa de cunoastere cautata"…
"Tinerii vor gasi aici nu numai acest sistem de concepte si aceasta metodologie a cercetarii opiniei publice, ci si aspectele cele mai revelatoare de sensuri generatoare de viata". prof. Mihaela Iovanescu
Redactor "Editura de Vest" din Timisoara
"Suntem în fata unei carti serioase si acest lucru m-a obligat la o atitudine serioasa.
Cartea semnata de domnul prof.univ.dr. Stefan Buzarnescu este în primul rând o carte de profesor, în cel mai bun sens al cuvântului. Avem în fata un tratat solid care ofera o viziune de ansamblu, cuprinzatoare si bine articulata asupra opiniei publice.
Primul beneficiar al acestui traseu intelectual este studentul, adica, persoana studioasa care doreste sa identifice întreaga problematica a chestiunii propuse analizei. Aceasta carte, dragi studenti, cere ceva, desigur ca dincolo de examene, de note si credite. Îti cere sa privesti atent la ce este în jur, sa întelegi ce înseamna opinia publica, sa reflectezi la tot ce ti se spune, sa verifici mereu, sa nu te lasi manipulat, sa ai rabdare, sa gândesti, sa citesti, sa cercetezi pe teren si sa iubesti sociologia.
Al doilea beneficiar este cadrul didactic, în cautarea, mereu acuta, de suporturi bibliografice pentru cursurile sau seminarile sale."
conf.univ.dr. Livia Vasiluta
sef Catedra Sociologie-Antropologie, UVT
"Cei care predau jurnalism si discuta despre mass-media, spun ca nu se poate face jurnalistica fara sa studiezi, fara sa cunosti conceptele, fara sa cunosti fenomenele, fara sa cunosti istoria domeniului. Pe de alta parte, cei care practica jurnalism spun ca adevaratul jurnalist învata în practica, în redactie.
Eu consider ca nu se poate face jurnalistica fara sa studiezi si sa ai la baza o lamurire conceptuala a notiunilor cu care se opereaza. Dar, în acelasi timp, dau dreptate si celor care spun ca nu se poate face jurnalism doar din carti si ca este nevoie, într-adevar, de practica. Eu cred ca cele doua pozitii, care se arata ireconciliabile, în realitate ele sunt reconciliabile. Aceasta carte, "Sociologia opiniei publice", sprijina un asemenea punct de vedere". lect.univ.dr Lucian Ionica director TVR Timisoara
Cartea ofera fiecarui om, fie el student, profesor, jurnalist sau simplu actor social pe scena spectacolului lumii, un instrument sigur de orientare si documentare, spre care sa se îndrepte cu încredere ori de câte ori v-a dori sa învete ceva nou spre atingerea performantei în domeniu. Este o lucrare cu o tematica majora si de interes stiintific principial, o lucrare cu rasunet în constiinta noastra, a studentilor si nu numai.
În aceasta lucrare au fost incluse si cercetari de teren efectuate în 2004, 2005 de studentii specializarii sociologie, în cadrul seminarului de "Sociologia Opiniei Publice" (responsabil asist.univ.dr. Ciprian Cotet), din care enumeram cercetarile de teren "Ofertele mass-media din Timisoara" ( realizata de studentii Corneliu Dragomir, Sergiu Pop, Delia Pascariu, Iuliana Tâtaru) si "Perceptia publicului timisorean asupra spoturilor publicitare" (cercetare efectuata de studentii Henriete Richer, Lorina Balan, Andreea Mitescu, Oana Maximovici, Alina Foame). Colaborarea cu cei doi dascali a fost impresionanta.
| | | |
Elfride Henriette RICHER Corneliu DRAGOMIR
| | |
|
| | |